van Estella naar Torres del Rio - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu van Estella naar Torres del Rio - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu

van Estella naar Torres del Rio

Blijf op de hoogte en volg Tina

11 Maart 2014 | Spanje, Torres del Río

Geen ontbijt vandaag in deze hostel.
Gister wat fruit gekocht en vanmorgen koffie uit de automaat met twee banaantjes en twee manderijnen gegeten. En dan is het nog maar half 8 en ga ik bijna als laatste de deur uit samen met Ken. Iedereen is vroeg vandaag. Even het stadje uitlopen en na een half uurtje komen we langs het beroemde wijntap punt van de Camino.
Waarschijnlijk het enige kraantje ter wereld waar je gratis wijn kunt tappen.
Veel over gelezen en foto's gezien. Het is ontstaan uit de traditie dat in vroeger tijden elke pelgrim die aanklopte aan de kloosterpoort een stuk brood en een beker wijn aangeboden kreeg. Vind het heel leuk om zelf nu hier te staan.
Maar het is pas even over 8 en ik heb nog helemaal geen wijn gedronken deze week. Maar voor de foto altijd leuk. Smaakt goed, het is Rioja. Ernaast ligt een wijnfabriek die dit mogelijk maakt. Verder is de route vandaag mooi en goed te doen. We komen langs uitgestrekte heuvels, landgoederen en mooie paadjes met vergezichten.
Onderweg koop ik nog wat gedroogde abrikozen en een flesje jus. Om half twee als ik in Los Arcos aankom heb ik de keus hier slapen of even eten en rustig de schoenen uit om als mijn voeten het toelaten nog 8,5 km naar Torres' del Rio te lopen. Zie op het bord van het restaurant een pelgrimsmenu en het wordt de hele dag geserveerd.
Kijk dat is nou meedenken. Snap echt niet waarom je soms niet voor 8 uur s'avonds kunt eten hier in Spanje. Ik kan kiezen en neem een salade vooraf, zalm gegrild met patat en salade, en ook nog een bakje ijs. Een liter water en dat alles voor 11 euro. Ken neemt wijn en kan zoveel krijgen als hij wilt want zijn glas wordt steeds bijgeschonken. Ook dat voor dezelfde prijs. Hoe kan dat?

Ik heb mijn schoenen uitgetrokken en de binnenzolen eruit gehaald. Dat is echt even nodig want het is een warme dag en mijn voeten hebben het zwaar te verduren. De teen beschermer houd het goed gelukkig . Was er bang voor maar het gaat. Wel zie ik andere verkleurde plekjes ontstaan. Voorstadium van blaren. Toch besluit ik omdat het nog zo vroeg is om verder te gaan. 8,5 lijkt weinig, maar als je er al 22 op hebt zitten is het toch net te veel merk ik. De zon is toch wel erg warm. Heb mijn broek afgeritst maar er staat weinig wind vandaag. Ik ben dolblij als ik er ben. En neem de eerste de beste Albergue in het stadje. Bestel een koffie en ga heerlijk even buiten zitten.
Een oud vrouwtje die aan de overkant woont komt erbij zitten. Verder is er niemand. Ze ratelt aan een stuk door in het Spaans. Denk dat ze dement is. Ze zingt een lied voor me zo schattig! Ik heb er een filmpje van. Ik denk dat ze graag gezelschap heeft. Ik laat haar het filmpje zien en zij vind het ook prachtig.

Nu nog even mijn reisverslag aan het schrijven en dan lekker douchen.
Vanavond hoef ik niets meer te eten. Ik denk dat ik lekker ga relaxen op mijn bed met de MP3.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Onderweg naar Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 44641

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 19 April 2014

Santiago

Landen bezocht: