van Torres' del RIO naar Logrono - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu van Torres' del RIO naar Logrono - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu

van Torres' del RIO naar Logrono

Blijf op de hoogte en volg Tina

13 Maart 2014 | Spanje, Logroño

Iets later opgestaan vandaag. De Albergue was rustig we waren maar met drie. De rest achter ons is waarschijnlijk niet verder gegaan dan Los Arcos. Die moeten dan vandaag een stuk verder. Ben benieuwd of we ze weer gaan zien. Ontbijt met koffie en verder heb ik nog wat Abrikozen en een Appel. Daar red ik het wel mee tot de volgende stop, We gaan met zijn drieën op pad. Ik, Ken (from Canada) en Cédric uit Frankrijk. We lopen door de Rioja streek Prachtig! Duizenden wijnplantages nog zonder bladeren. Officieels is het nog winter maar hier staat al een hoop in bloei. Heel veel amandelbloesem. Typerend voor de streek, en ik heb al veel vlinders gezien en zelfs wespen. Om 12 uur tijd voor koffie en een broodje. Cédric (computer programmeur 40 jaar) verteld met een Frans accent op zijn Engels dat sinds hij een Burnet out heeft gehad hij elk jaar een week een stuk van de Camino loopt. Hij heeft hem al eens helemaal gedaan en is weer overnieuw begonnen. Het brengt hem weer in het hier en nu en hij is er aan verslaafd geraakt. Dat heb ik vaker gehoord deze reis. Na de lunch lopen we weer verder, Op een paar flinke stijgingen na is het goed te doen, het is iets koeler dan gister en dat is lekkerder.
On half 3 arriveren we in Logrono.
De Alberque is nog gesloten dus moeten we nog een half uur wachten.

Mooie ruime plaats weer en langzaam druppelen alle bekenden en een paar onbekenden weer binnen. Aangezien het een grote stad is zoek ik een postkantoor en stuur ik 2 kilo bagage naar huis. Nou maar hopen dat ik de goede beslissing maak. Zal morgen wel beter aanvoelen, Hoor van veel mensen dat mijn rugtas echt te zwaar is. Alle mannen lopen met kleinere tassen dan de dames. S'avonds in de keuken gaan sommige mensen koken voor een groep. Helaas heb ik al wat gegeten maar kom er bijzitten. Het is erg gezellig. Je merkt dat de groep ondanks de taal barrières samen begint te smelten. Een Italiaan van Pavarotti formaat (Massimo) begint na een paar wijntjes opera te zingen en dat klinkt best aardig. Hij kan rekenen op een flink applaus. Het is nog een tijdje onrustig voor alle lichten uit zijn. Half 11 lig ik in mijn slaapzak .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Onderweg naar Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 44632

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 19 April 2014

Santiago

Landen bezocht: