van Ventosa naar Viruena - Reisverslag uit Cirueña, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu van Ventosa naar Viruena - Reisverslag uit Cirueña, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu

van Ventosa naar Viruena

Blijf op de hoogte en volg Tina

14 Maart 2014 | Spanje, Cirueña

Het was een mooie refugio gister maar de kachel stond erg laag. En dat merkte ik duidelijk. Overdag warm als de zon schijnt, Maar zodra de zon weg is zakt de temp toch tot vriespunt. Zat nog even s'avonds in de keuken te appen maar was tot op het bot toe verkleumd. In mijn slaapzak (dons) duurde het nog zeker een uur voor ik in slaap viel. De mensen die hier slapen zijn niet zo spraakzaam. De Duitsers praten alleen met elkaar en twee nieuwe Koreanen knikken vriendelijk maar praten amper in verband met taal barrières. Een Franse vrouw die het zelfde tempo heeft als ik heeft vanaf dag een weinig gezegd. Ze praat alleen Frans maar houd zich ook bewust rustig. Ik vind het allemaal prima. Ook in mijn eentje begint het aardig te wennen. Om 6 uur gaat iemands wekker al af en is er een hoop bedrijvigheid. Blijf nog even liggen en bedenk dat ik vandaag toch niet zo ver ga. 7uur 40 stap ik als laatste naar buiten, En echt, het went. Ik heb vandaag de keus 17 of 34. Hoor van iedereen dat er niets tussen zit. Mmmmm, eigenlijk vind ik 17 te weinig en 34 veel te veel. Ik kijk wel hoe het gaat. Ik loop alleen en dat vind ik prima.
Het is een vrij vlakke + wandeling. In verte zie ik hoge bergtoppen met sneeuw. Na ongeveer 2 uur loop ik het dorpje Azofra binnen en drink ergens een kop koffie. Dan op weg naar Najara waar ik zou kunnen overnachten. Om 12 uur s'middags ben ik er al en doe even mijn schoenen uit. Het leed valt mee tot nu toe. Heb mijn blaren goed verzorgd met de dikke pleisters van compeed. 12 uur, nog niet moe maar nog 17? Ik zie wel in mijn boek dat er voor Santo Dominco een klein plaatsje ligt dat particulier kamers verhuurd.
Ik neem een gok en loop door. Inmiddels heb ik mijn mp3 opgezet en dat geeft echt spirit op dit moment.
Hier loop ik dan helemaal alleen in een prachtig Spaans landschap. Bergen met sneeuw op de achtergrond.
De ballads die ik hoor komen direct binnen, en de up tempo nummers maken me super vrolijk. Soms kijk ik om me heen maar er is echt niemand. In de weide omtrek niet. De rugtas kan mij niet verhinderen dat ik ondersteund door de wandelstokken af en toe een sprongetje maak.

De zon is aardig opgewarmd en zweterig geworden. Ik hoop echt dat ik kan slapen in dat gehucht. Eindelijk ben ik er. Na even zoeken heb ik het gevonden. Huize Victoria. Er zit een klopper op de deur. Een vrouw doet open en verteld dat de kamer 20 euro kost en ontbijt 3. Ik vind het prima. Ben allang blij. Een tweepersoonsbed, heerlijk! Een badkamer met gewone handdoeken, en ik kan voor 2 euro ook nog een hele was draaien. Nu nog douchen en mijn blaren verzorgen. Wat kan een mens het druk hebben met niets. Besluit alleen de nootjes te eten die ik bij me heb. Morgen maar weer een gewone maaltijd.


  • 14 Maart 2014 - 21:24

    Jose:

    Hoi Tina
    Super leuk om wat van jou te lezen. Ik was net van plan om Ben te bellen om te vragen hoe het met je gaat. Ik moet heel veel aan je denken en duim ook voor je. Leuk dat je gebruik maak van ẃaarbenjij.nu'. Het moet wel heel bijzonder zijn om zo te lopen in de prachtige lentenatuur. Hoeveel km. heb je al gelopen?. Heb je nog veel last van je heup?. Ik lees er niets over in het verslag. Je hoeft niet alle vr. te beantwoorden hoor!!.
    Lieve Tina vanuit Edam wens ik je nog een hele goede reis toe met heel heel veel bijzondere en mooie ervaringen en hoop snel weer wat van je te horen. Een hele dikke kus en ik blijf aan je denken en voor je duimen.
    Jose en ook van Harry

  • 14 Maart 2014 - 22:14

    Margriet Castania:

    hoi dappere zus, hier zit ik dan naast de kachel spierpijn van het schilderen lag vanmorgen bovenop de sauna er op ging nog wel eraf ietsjes eng maar dan ontvang ik jouw blog en denk ik waar heb ik het toch over ??? tin als ik opsta en zo de hele dag alleen bezig ben denk ik steeds hoe jij daar ergens loop . Het is fantastisch jouw berichtjes te lezen. Jij schrijft op een manier dat ik ook en beetje mee loop . Jouw natuur en eekhoorn ziet .Dat beest kijkt je recht aan.
    Af en toe wat stilte maar toch ook gezelligheid van Pavarotti
    Ik voel de heerlijkheid na zo,n lange wandeling hoe jij tussen de lakens kruipt in dat tweepersoonsbed.Stilte okee maar dat moet goddelijk zijn. Nu meissie. slaap lekker en volg je hart.
    P.S op alleen nooten kom je er niet.
    leef geniet en wees blij met jezelf
    ciao bella
    liefs margriet.

  • 14 Maart 2014 - 23:40

    Joke :

    Hallo Tina.

    wat een dappere dodo ben je toch.
    petje af hoor ,wat je allemaal doet.
    geniet van je momenten .en blijf bij jezelf.
    we denken vaak aan je.hoe zou het met tina gaan.
    mammagrafie is goed.

    Tina veel loop plezier en geniet met volle teugen.

    groetjes en liefs van Joke o.

  • 15 Maart 2014 - 01:32

    Anita:

    Hallo Tina,
    Alweer WhatsApp gemist, maar je Blog nu gelezen. Ik ben blij dat je blaar meevalt, wij hebben wel aan je gedacht van de week. Als ik lees dat je best veel kilometers maakt iedere dag, vooral vandaag... Ik doe het je niet na...
    Dat je nog 571 km moet lopen op de kilometerpaal??..
    Dan kan je het wel rustiger aandoen en genieten van de rust en je muziek.
    Mooie foto's allemaal, al die sneeuw op de bergen, het verre uitzicht en dat eekhoorntje prachtig. Ben blij dat je er van geniet...
    Morgen wel ontbijten hè!

    Veel liefs Guus en Anita XXX

  • 15 Maart 2014 - 21:15

    Agaath:

    Hey Tina,
    Wat een leuke verhalen allemaal, heb ze pas allemaal gelezen wist niets van deze site af.

    Ga ze nu volgen hoor, spannend allemaal hoor
    Je kan trots op je zelf zijn.
    Dikke kus agaath

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Onderweg naar Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 44642

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 19 April 2014

Santiago

Landen bezocht: