van el Burgo de Raneros naar Mansilla de la Mulas - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu van el Burgo de Raneros naar Mansilla de la Mulas - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu

van el Burgo de Raneros naar Mansilla de la Mulas

Blijf op de hoogte en volg Tina

25 Maart 2014 | Spanje, Mansilla de las Mulas

De alberque gisteren was heel gezellig.
En de gastheer Loui was super aardig en geïnteresseerd in alle gasten.

Alleen het pand was totaal niet geïsoleerd. Beneden brandde een kleine houtkachel. Verder in het hele pand niets. Ik kwam op het geniale idee om mijn aluminium waterfles te gebruiken als kruik. En dat werkte super. Mijn slaapzak was heerlijk warm toen ik er in kroop.

Vandaag een stormachtige tegenwind op de Mesetas. Een grote open vlakte. Veel regen en ik heb zelfs even hagel gevoeld. Mijn wangen zijn nog nooit zo rood geweest. De verrassing van de dag was dat ik in de alberque buiten moest douchen.
(Ik kan straks zo bij de commando's)

Vandaag een Japans meisje ontmoet.
Ze heet Myio en doet de Camino in drie delen. Dit jaar het middelste stuk en volgend jaar het laatste. Ze is 35 jaar en single. De Koreaanse meisjes hebben mij verteld dat het moeilijk is een goede man te vinden in Korea. In de leeftijd boven 30 zijn er veel meer vrouwen, en de mannen onder 30 zijn volgens hun niet volwassen. Willen alleen maar gamen en zijn bang voor vastigheid.
Dus vraag ik Myio of dat in Japan ook zo is. Het antwoord wat ik krijg is zeer verrassend. In Japan hebben ze liever een Koreaanse man want die heeft verplicht in het leger gezeten en is daardoor meer man geworden. Ook verteld zei mij dat Japanse mannen bekend staan als hard emotieloos en respectloos naar vrouwen. Het ligt aan hun opvoeding en cultuur. Maar de Japanse vrouwen ontwikkelen zich ook veel meer en willen een ander soort man die meer gelijkwaardig is. Interessant!

De stads herberg is gezellig maar als ik kom al overvol. Gelukkig wordt er een extra kamer geopend en heb ik de beste plek. Wel weer onverwarmd dus de kruik gaat mee naar bed. De dame van de Albergue komt nog heel grappig binnen met een grote zaag en vraagt of iemand nog problemen heeft met voeten of benen?

Morgen 20 km dan ben ik in Leon. De andere grote stad op de Camino. Ben wil perse dat ik een hotel neem en een dagje uit ga rusten net als in Burgos. Ik ga er een nachtje over slapen .







  • 26 Maart 2014 - 08:12

    Jose Van Der Lee:


    Hoi Tina
    Wat gaat het goed he. Tenminste dat maak ik op uit al je enthousiaste stukjes. En ik ga ervan uit dat het zo is. Af en toe een dip en dan komen je alle mensen weer tegen waar mee je je verhalen kan delen en aan elkaar kan optrekken,super zoń verbondenheid met elkaar. Het geeft je energie en kracht. Iedere keer als ik het lees kan ik niet nalaten om te denken: Wat toch een bijzondere reis maak je toch.
    Ik begrijp Ben wel dat hij zegt dat je een dag rust moet nemen en je lekker moet laten verwennen in een hotel., want Tina het kan ook te veel afzien worden. lieve Tina ik blijf je volgen en voor je duimen dat je het gaat halen.
    lieve groet en knuffel van Jose

  • 26 Maart 2014 - 22:30

    Afra:

    Lieve Tina,

    Sinds vandaag kan ik eindelijk je verslagen lezen, ik kwam steeds niet verder dan wat er op mijn mail binnen kwam. Al die tijd aan je gedacht en heb onzettende bewondering voor je dat je dit zo doet.
    En wat ik nu zoal van je heb gelezen neem ik echt mijn petje voor je af, je doet het toch maar in je eentje. En wat bijzonder dat je op deze manier al die verschillende mensen ontmoet.
    Hoop dat het ook goed gaat met je heup, en wens je heel veel succes met je verdere tocht, want dat je het gaat redden staat vast, daarvoor heb je er veel te lang naar uitgekeken.
    En neem je rust als je lichaam erom vraagt.
    Tina hoe je taai en heel veel lieve groetjes van ons.
    Afra en Kees .

  • 26 Maart 2014 - 23:06

    Annemarie:

    Hoi Tina,
    van Anita en Guus heb ik de link naar je weblog gekregen en nu alle verslagen en foto's bekeken. wat ontzettend leuk en interessant om te lezen. dit is echt de reis van je leven!
    Ik vind het geweldig dat je hebt doorgezet en volg je met heel veel plezier.
    Het is wel afzien af en toe, maar wat heb je een leuke ontmoetingen met mensen uit diverse hoeken van de wereld!
    Neem af en toe je rust (lekker even hotel met bad) en je redt het!!!
    Ik blijf je volgen!

    Liefs,
    Annemarie (en Aart natuurlijk)

  • 27 Maart 2014 - 16:08

    Klaas En Nelleke:

    Hoi Tina,

    Het duurde even maar we gaan je vanaf nu volgen, straks even alles lezen wat je mee maakt
    Kunnen dus nog niet reageren op je avonturen.
    Maar al met al je bent een TOPPER!!

    groet en liefs van ons
    Klaas en Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Onderweg naar Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 44622

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 19 April 2014

Santiago

Landen bezocht: