van Arzua naar Lavacolla - Reisverslag uit Sabugueira, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu van Arzua naar Lavacolla - Reisverslag uit Sabugueira, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu

van Arzua naar Lavacolla

Blijf op de hoogte en volg Tina

08 April 2014 | Spanje, Sabugueira

Wat een gekke dag vandaag. De hele dag heb ik in mijn hoofd dat het bijna voorbij is. Wat alweer bijna 5 weken geleden begon als een onbekend en spannend avontuur is morgen op zijn einde. Ik ben namelijk nu ongeveer 12 km van Santiago verwijderd.

Het lijkt voor mij soms maanden geleden als ik terug denk aan het afscheid, de vliegreis en de start in de Pyreneeën. Bijna 5 weken lang zoveel indrukken, mensen, slaapplaatsen, steden, dorpen enz. Kan het bijna zelf niet geloven maar ik heb het bijna volbracht.

Vandaag nog door heel veel bossen gelopen. Voornamelijk Eucalyptes bossen. Het formaat van sommige bomen was echt tropisch regenwoud.
Ik bedacht dat ik nog nooit iets heb gezien dat gemaakt is van Eucalyptes hout. Terwijl de stammen echt prachtig zijn en er zeer authentiek uit zien.

Ook nog veel gehuchtjes doorlopen met prachtige horreos. Dit zijn de graanopslag huisjes die ik al eerder heb laten zien. Ze zijn typisch voor Galicië. Je ziet ze in allerlei uitvoeringen maar de echte oudjes zijn het mooist. Ze staan op poten en op platte stenen zodat de muizen er niet bij kunnen. Je ziet ze hier bij elke boerderij en authentiek huis staan. De constructie is zo gemaakt dat het graan droog waait en niet vochtig wordt.

Maar morgen ga ik dus arriveren als het goed is. Ik heb vandaag nog veel km. gemaakt om morgen niet te laat binnen te komen. Ga het rustig op mij in laten werken. Ik slaap vanavond in een hotel dat 200 meter van de route ligt. Dat was het enigste wat ik na al die km tegenkwam toen ik echt al lang aan stoppen dacht. Ik heb net lekker gegeten en heb een kamer met een mini zitbadje. Heerlijk was het. Morgen ongeveer nog 6 km. naar de Monte do Gozo. ( berg van de vreugde) Daar vandaan kan ik Santiago zien liggen en moet ik nog ongeveer 5 km naar het centrum.

Zoals ik al zei ik ga het zelf eerst voelen, beleven en proeven. Er zullen best wel wat emoties loskomen dus ik neem even afstand. Jullie horen van me.... Xxxx Tina




  • 08 April 2014 - 22:17

    Gerard Klaasse:

    Goede avond Tina,

    Echte pelgrims baden zich in de beek in Lavacolla e niet in een klein zitbadje. Geweldig dat je de tocht
    (bijna) hebt volbracht. Maar Marry en ik bewonderen het meest dat je na elke vermoeiende dagwandeling weer de moed hebt gehad je dagelijkse verhaal te schrijven. Wij hebben er van genoten, bedankt daarvoor.
    Morgen Santiago. Pas op, in de refugio in het seminari wordt enorm gestolen. Laat niets waardevols achter in je rugzak.

    Marry uit Noorwegen en Gerard van terschelling. (Allebei 3 compostella's, dus het werkt verslavend)



  • 08 April 2014 - 22:44

    Anita:

    Hoi Tina,
    Je doel is bijna bereikt, nog een kleine aantal kilometers. Er zullen morgen zeker wel emoties met zich meebrengen. Wat denk je wel....met alles wat je al die weken hebt meegemaakt. En dat in je eentje......ik vind het nogal wat.... ;) ;) . Je hebt net lekker gegeten en in bad gezeten, dus deze dag kan niet meer stuk... We wensen je morgen nog een mooie dag toe en hopen je gauw weer te zien...... voor straks alvast welterusten.
    Veel liefs xxxx Guus en ik......

  • 08 April 2014 - 22:52

    Jose Van Der Lee:

    Hoi tina
    Wauwwwww!!!!!!. Ongelofelijk en toch geloof ik het. Wat een sensationeel gevoel zal je hebben. Inderdaad gek dat je al 5 weken in een totaal andere wereld leeft en dat dit straks afgelopen is. Maar eerst nog genieten van het moment dat je Santiago binnen loopt. Laat het in al zijn glorie over je heen komen. Ik ben super trots op je.
    Ik zal je reisverslagen missen.
    heel veel liefs van Jose

  • 08 April 2014 - 23:47

    Annemarie:

    Hey Tina,

    Wat een geweldige prestatie! alleen morgen nog binnenlopen in Santiago! er zullen inderdaad heel wat emoties loskomen. Letterlijk en figuurlijk een last van je .
    deze ervaring neem je je leven lang mee!
    Hartstikke bedankt voor je mooie en fijne verslagen. Hoop je gauw weer te spreken.
    Anita's verjaardag?

    Hartelijke groetjes,
    Annemarie ( en Aart )

    voor morgen: Geniet!

  • 09 April 2014 - 01:26

    Klaas En Nelleke:

    Lieve Tina
    Geniet met volle teugen van je aanlomst
    Je bent een kanjer.

    harte groet van ons.

    Klaas en Nelleke

  • 11 April 2014 - 19:46

    Martine:

    Hé TOPPER, want dat ben je echt! Wat zal je super voldaan wezen na zo'n prestatie ( ik heb het al van 1 dagje lopen). Hoorde dinsdag van Daan dat je ong. 80 KM moest,dat kun je je dan zeker niet voorstellen, met al die voorbereidingen en dingen die je hebben bezig gehouden voor die tijd, en nu ben je al binnen en is je missie volbracht! Hoop dat deze tocht je heeft gebracht wat je er van had gehoopt, en straks lekker veilig naar huis! Geniet nog van alles wat deze dagen je mag brengen, het weerzien van je wandel maatjes en de verhalen.
    Tot gauw Tina,

    Groetjes Martine en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Onderweg naar Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2358
Totaal aantal bezoekers 44651

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 19 April 2014

Santiago

Landen bezocht: