van Santiago naar Finesterre - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu van Santiago naar Finesterre - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu

van Santiago naar Finesterre

Blijf op de hoogte en volg Tina

14 April 2014 | Spanje, Fisterra

Zondag ochtend 8 uur, ontbijt met Trisch en Cang. Omdat ik vandaag vertrek naar Finestere zijn ze speciaal ook vroeg opgestaan. Gister zijn we nog de hele dag met zijn drieën op stap geweest. De stad in, souvenirs kopen en lekker op een terras beland. S'middags na een siësta van een paar uur. Weer afgesproken en uit eten geweest. De stad bruist normaal al maar het is zaterdag avond en iedereen is buiten. Om 11 uur in de avond wachten mensen nog op een plaatsje in een restaurant.

Als we naar ons hotel lopen komen we langs een klein barretje waar live door 4 mensen Keltische muziek wordt gemaakt. En dat is echt genieten, wat een sfeer. Volksmuziek maar met een opzwepend ritme van trommels een doedelzak tamboerijn enz. Het is vrij donker binnen en er wordt een ritueel uitgevoerd met een soort kookpot/schaal. Wat er in gaat weet ik niet precies, maar we krijgen allemaal na een indrukwekkend flambeer spektakel een glaasje sterk spul met koffieboontjes erin. De drank moet je opdrinken en de boontjes blijven op de bodem van het glaasje liggen.

Na het ontbijt lopen ze nog mee naar buiten. Afscheid nemen is niet leuk als je zoveel hebt gedeeld maar we beloven natuurlijk te mailen en als ze in de buurt zijn mogen ze aankloppen hebben we afgesproken. We zwaaien tot we elkaar echt niet meer zien.

Zo even wennen weer maar de loop zit er gauw weer in. 32 km maak ik zondag omdat ik geen boekje heb van deze route en andere informatie. De pijlen en schelpen brengen me wel waar ik wezen moet. Als ik Alberques tegenkom ben ik nog niet moe, en als ik moe ben kom ik geen Albergues tegen.
Dus na een volle hete dag kom ik aan in
Vilaserio. Bij een privat hostel. Er slapen 4 mensen en er hoort een bar bij om te eten en ontbijten.

Vandaag de tweede etappe en ik ben beland in Logoso. Ook een prima privat hostel. Een Spaanse jongen van gister en ik zijn de enige twee gasten.

De route viel gister een beetje tegen. Ik had het idee dat de weg naar de kust heel anders zou zijn dan voor Santiago. Wat wel leuk was dat ik de stad Santiago weer van de andere kant zag met de torens van de Kathedraal in het vroege ochtend licht. Vandaag zag ik het landschap wel veranderen. De begroeiing wordt lager en meer kust achtig Veel brem staat er in bloei en bramen struiken.

Ik kreeg gister een voorproefje van een film van de kust. Lucio een Camino vriend was aangekomen in Muxia en stuurde mij een prachtig filmpje van de woeste zee. Als dat is wat mij morgen te wachten staat is het allemaal zeker de moeite waard. Prachtig blauw water, enorme rotsen en strand.

De horreos die je in dit gebied ziet zijn van steen in plaats van hout.
( graanhuisjes) Morgen de laatste etappe ongeveer 29 km.




  • 18 April 2014 - 05:54

    Margriet Castania:

    Hoi buonas dia,s
    Sorrella... Laaste dag van huis. Maak er een mooie dag van aan elke reis komt een eind.
    maar de vele mooie herinneringen die zijn voor eeuwig je hebt een unieke ervaring gehad w.s smaakt dit naar meer.wij in het ook mooie Holland kijken naar jouw uit en zullen je weer in onze armen sluiten en wie weet heb je zin om samen een stukje te wandelen hi hi.goede reis terug en zeg Spanje of tewel de camino maar bedankt en kom veilig terug liefs margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Onderweg naar Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 44646

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 19 April 2014

Santiago

Landen bezocht: