van Puente la Reina naar Estella - Reisverslag uit Estella, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu van Puente la Reina naar Estella - Reisverslag uit Estella, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu

van Puente la Reina naar Estella

Blijf op de hoogte en volg Tina

10 Maart 2014 | Spanje, Estella

Vandaag is het een ++ Om half 8 start ik na het ontbijt met Ken de Canadese man van gister. Als we het stadje uitlopen gaan we over de beroemde brug van het stadje.

Een vroegere koningin van Navarra (naam niet bekend) heeft in de 12e eeuw op dracht gegeven deze brug te bouwen. Puenta la Reina betekend ook letterlijk brug van de koningin.

Het eerste half uur gaat het makkelijk maar dan moeten we een heuvelrug op.
Deze is zo stijl dat tijdens het laatste stuk het gewicht van de rug tas me voor mijn gevoel bijna achteruit trekt.
Ondertussen is de groep groter geworden en lopen we stilzwijgend en puffend naar boven. Aangezien de zon ook al doorbreekt is bovenop de heuvel de plek waar er al heel wat jassen en truien uitgaan. De wandeling lijkt op gister maar is iets korter en verder voor mijn gevoel makkelijker. Of zou het komen dat de conditie beter wordt? Het landschap lijkt op Toscane.
Ook komen we een stuk langs de snelweg. Twee Keer gestopt voor croissant en een fles drinkyoghurt, en een keer voor koffie uit automaat.

De terrasjes in de dorpjes zijn nog niet open op enkele na. Maar hier en daar heb je koffieautomaten en water kan je overal langs de route bijtanken op de dorppleintjes bij de kranen. Om 3 uur loop ik de refugio binnen. Wat een mooie plek. Het schijnt een van de oudste te zijn in Spanje heel ruim drie verdiepingen en maar 6 euro.
Langzaam druppelen alle bekende en een paar onbekende gezichten binnen.
Ik heb meteen bij binnenkomst gedoucht voor het storm loopt. En daarna mijn kleren in de wasmachine gedaan. Tot mijn grote schrik zag ik
pas bij het douchen een blaar op mijn teen. Best een grote die naast mijn nagel al begint en onder mijn teen eindigt. In Nederland nooit een blaar gehad. Raar dat ik tijdens het wandelen helemaal niets heb gemerkt .
Potver. Echt baaaale!! Meteen naar de Farmacie gegaan en goede spullen gekocht. Een teenbeschermer met sileconen bescherming aan de binnenkant. Ze vinden wat uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Onderweg naar Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 44727

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 19 April 2014

Santiago

Landen bezocht: