2 nachten in Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu 2 nachten in Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu

2 nachten in Leon

Blijf op de hoogte en volg Tina

26 Maart 2014 | Spanje, León

Ik ben in Leon en blijf een extra nachtje.
Ik heb via mijn hotel app een hotelletje gevonden vlakbij de kathedraal. Voor mij belangrijk, in een stad als deze zou ik anders nooit de weg terug vinden. De dame van het hotel wilde in eerste instantie meer voor de kamer vragen. Maar ik zei dat het op de app goedkoper was. Dat is alleen als het al geboekt is, was haar antwoord.
Dan ga ik wel even via WiFi boeken zei ik. Bluffend, want ik had geen idee of dat op mijn telefoon kon zonder printer en creditcard. Oké, toen kon ik de kamer krijgen voor 1 euro meer dan op internet. Daar kon ik mee leven. Heerlijk geslapen in een tweepersoonsbed, verwarmde kamer, eigen badkamer met shampoo, bodylotion, enz.

Toen ik gister vertrok was het heel koud buiten. Alle Spanjaarden die ik spreek vinden het mucho freo!! en kijken er heel zuur bij. Wij Nederlanders zijn meer gewend denk ik, maar er lag overal nog sneeuw en ijs. Gelukkig heb ik het tijdens het lopen snel warm. Maar de handschoenen en haarband zijn toch wel handig. Wat een groot verschil met vorige week toen ik nog een korte broek aan had.

De route was niet heel spannend. Eigenlijk een beetje saai. Veel langs de autoweg en industrieterreinen. Als ik een eind op weg ben moet ik de snelweg oversteken door middel van een brug. Als ik de brug over ben zie ik in de verte Leon liggen, Maar zoals elke grote stad heeft ook Leon een saaie voorstad en duurt het nog zeker 1,5 uur voor ik het centrum bereik. Het mooie historische centrum ligt binnen eeuwenoude stadsmuren. De gele Camino pijlen brengen me helemaal tot de enorme kathedraal. Ik besluit even koffie te drinken een hotel uit te zoeken en daarna als ik gedoucht hebt de kathedraal te bezoeken.

Als ik de kathedraal heb bezocht en door de hoofdstraat loop hoor ik mijn naam, het zijn 2 Camino vrienden die ook in een hotel zitten en al een extra nacht in Leon hebben geslapen. Zij hebben een hotel met Spa, heb ik ook gezien zeg ik, voor dezelfde prijs maar ik heb geen zwemkleding bij me.

Even later een stukje verder hoor ik weer mijn naam en komt Cathy (het Duitse meisje uit het klooster) naar buiten rennen. We vinden het beiden leuk elkaar weer te zien. Ook zij is al een dag in de stad maar slaapt in de Albergue municipal. Ze vraagt of ik om 7 uur mee ga eten met nog 3 anderen.
Lucas 18 jarige Duitse jongen ken ik al.
En nog een jong echtpaar ook Duitsers
ken ik van gezicht.

Vanmorgen heb ik een pellegrino full treatment behandeling gehad.
Zag in het hotel folders liggen en het was om de hoek bij een fysiotherapeut.
Werd vriendelijk ontvangen door een jonge man. Ik vertelde hem mijn pijnpunten en zwakke plekken en hij nam uitgebreid, ruim 1,5 uur de tijd om me te behandelen. En het advies om veeeel meer water te drinken.
Toen ik weer buiten stond had ik het idee dat er een klein wonder was verricht.

Daarna weer de stad ingegaan en een groot rondje gemaakt. Als ik een gebouw van Gaudí tegenkom baal ik dat het gewoon een bank is en er geen gelegenheid is het te bekijken. De stad heeft wel veel kunst. Eigenlijk vind ik dat in dit hele gebied veel aandacht is voor kunst. Voornamelijk brons en staal. In een supermarkt doe ik nog wat boodschappen. Fruit en nootjes. En heb het verder rustig gehouden en genoten van mijn hotel kamer.



  • 27 Maart 2014 - 23:11

    Klaas En Nelleke:

    Hoi Tina,
    Hebben je verslag van de afgelopen weken nagelezen, wat een mooie trip maak je.
    Wat ga je goed, en geweldig al die leuke mensen die je tegen komt, dat is de extra
    kers op de taart.
    Heerlijk twee van die relaxdagen, goede massage, doet wonderen.
    Heel veel toi toi als je weer opstap gaat en geniet nog van je lekkere kamer.
    liefs en big hug Nelleke en uiteraard ook van Klaas.

  • 28 Maart 2014 - 00:15

    Anita:

    Hoi Tina,
    Ik had wel een vermoede dat je een nachtje langer zou blijven, (goed dat je naar Ben geluisterd hebt) kon je jezelf weer lekker verwennen. Lekker warm, groot bed en eigen badkamer, goed dat je blufte. Zo zie je maar ze proberen het toch....En een pellegrino full treatment behandeling, zal je wel goed hebben gedaan? En dat je nu weer bekende camino vrienden tegenkomt om gezellig samen te eten.
    Verder is het 's nachts ook bij ons weer koud geweest, maar krijgen we overdag weer mooi weer vooral in het weekend rond de 18 graden zeggen ze. Waar jij nu bent wordt het ook weer warmer.
    Ik wacht je volgende bericht weer af, dan ben je weer een stukje dichter bij je bestemming.
    Voor nu wel te rusten.

    Veel liefs Guus en Ik.....

  • 28 Maart 2014 - 22:27

    Margriet Castania:

    tina hoe staat het met de spaanse keuken?
    nog lekkere recepten voor later.
    schimmelkaas slakken en koeien ogen.
    heb je trek gekregen? of ga je liever voor een all the way massage.
    Ik geniet van je mooie foto,s voor al de omgeving en de bronzen beelden.
    De prachtige luchten. gelukkig wordt je van lopen warm want ik zie ook sneeuw terwijl wij hier in de tuin al 25 graden hebben.Hoe hoog zit jij dan?.Spreek je ook met de lokale mensen .
    Beleef je een stukje spaans leven van alle dag?.
    je opdracht die je voor mij achterliet daar mee ben ik aan de slag gegaan ik laat je weten als het gelukt is liefs margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Onderweg naar Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 44719

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 19 April 2014

Santiago

Landen bezocht: