van Leon naar St. Martino - Reisverslag uit San Martín del Camino, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu van Leon naar St. Martino - Reisverslag uit San Martín del Camino, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu

van Leon naar St. Martino

Blijf op de hoogte en volg Tina

28 Maart 2014 | Spanje, San Martín del Camino

Gisteravond vroeg gaan slapen maar al gauw weer wakker. Aan de overkant van mijn hotel ( gelegen in een smalle stadsstraat) was een feest aan de gang. Mijn hotelraam had extra luiken dus het werd wel gedempt maar naar mate de avond vorderde werd het geluid en geschreeuw erger. Veel jongelui buiten voor de deur. Het ging door tot een uur of 4. Heb de oordopjes ( welke ik nog niet eerder nodig had) gepakt en nog een beetje liggen soezen. Vanmorgen eerst nog lekker gedoucht in mijn heerlijke badkamer en de hotel bodylotion opgemaakt.

Half 9 was ik beneden bij de receptie.
Daar hoorde ik dat het feest een studentenfeest was. Een keer per jaar van de Erasmus universiteit en duurt 3 dagen. Gelukkig had ik er alleen deze nacht last van. Ik reken af en drink nog een kop koffie. Het duurt weer heel lang voor ik het centrum, de buitenwijk en alle industriegebieden heb verlaten.
Het weer is verrassend goed. 8 graden zie ik bijna windstil en een flauw zonnetje. Zie trouwens heel veel Spaanse dames met echt bont lopen. Is hier zeker geen issue? Het gebied is te vergelijken met voor Leon. Wat wel grappig is zijn de kleine heuvelhuisjes.
Vroeger werden ze gebruikt om wijn op te slaan. De ingang zit aan een kant en aan de achterkant zie je alleen een gras heuvel met een schoorsteentje. Sommigen zien er nog goed onderhouden uit maar anderen zijn compleet verwaarloosd. Veel kleine dorpjes gepasseerd, en veel langs de snelweg gelopen.

Onderweg kom ik een oude man tegen die in tegengestelde richting loopt.
Op dat moment twijfel ik of ik de goede kant opga. Hij heeft een backpack met een schelp dus vraag ik hem of ik goed ga. Jaja Santiago goed en wijst in de richting waar hij vandaan komt. Waar ga jij naar toe? Vraag ik. Hij zegt dat hij van Portugal via Santiago naar Rome loopt. Meteen zegt hij dat hij geen geld heeft en geen eten en vraagt of ik 5 euro voor hem heb. Wat doe je dan? Hij ziet er niet heel schoon uit en heeft naar mijn mening een flinke alcoholisten neus. Ik vraag nog of het waar is wat hij zegt en krijg een bevestigend antwoord. Ik kijk in mijn broekzak en geef hem 5 euro. Het gebeurd echt in een halve minuut of minder. Als je door loopt ga je pas weer denken. Ik had zijn pelgrims paspoort kunnen vragen of hem iets te eten kunnen geven in plaats van geld. Ik had nog fruit en nootjes in mijn tas. Nou ja, het is gebeurd en ik ga er maar niet te lang bij stil staan.

Ik had de loop er lekker in en heb zeker 24 km gelopen. En een Albergue gevonden die lekker rustig is. Er slapen maar 5 mensen. Allemaal nieuwe gezichten .

  • 28 Maart 2014 - 22:03

    Margriet Castania:

    Hoi Tina ,
    Wat ga je hard,op de kaart gevolgen je lijkt supervrouw wel.
    Ik hoorde van de week dat iemand met bedelen miljonair is geworden wie weet las die man ook het suffertje van Aartswoud.
    Slim toch?
    En jij liep w.s toch iets lichter door.
    Holland in bloei de tulpenbomen de brem geurt al flink zelfs de eerste vlinders al in de tuin en Sil ruim een kilo zwaarder.
    Liefs Margriet en Joke.

  • 28 Maart 2014 - 23:48

    Danielle De Groot:

    Hoi Tina,

    Hier even een berichtje vanuit Hoorn. Wat leuk om al je verslagen te lezen. Wat een belevenis!! We hebben het regelmatig over je! Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Hoop dat het aan je verwachtingen voldoet. Hier alles goed. Lekker druk zoals altijd. Wij zijn ook helemaal in Spaanse sferen! Onze Ibizalijn loopt top! Blijf je verslagen volgen hoor! Geniet van je bijzondere reis. We zijn natuurlijk heel erg benieuwd naar de live verhalen.

    Veel liefs, ook van Ray en de kids.

    Danielle

  • 30 Maart 2014 - 13:03

    Barbara:

    Hee Tina,

    Heb nu net je berichtjes via Vivian ontvangen, je had nog mijn oude mail-adres en ik ben ziek geweest dus kwam er van de week pas achter dat je post voor ons had. Vandaar mijn late reactie. Leuk om te lezen wat je beleeft en hoe het met je gaat. Wat zie je mooie dingen onderweg! Ik hoop dat je geniet en dat het je allemaal gaat lukken. Ben benieuwd naar de rest van je reis. Succes met alles hoor.

    Liefs Barbara.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Onderweg naar Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 44736

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 19 April 2014

Santiago

Landen bezocht: