van Triacastella naar Barbadelo - Reisverslag uit Farbán, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu van Triacastella naar Barbadelo - Reisverslag uit Farbán, Spanje van Tina Castania - WaarBenJij.nu

van Triacastella naar Barbadelo

Blijf op de hoogte en volg Tina

04 April 2014 | Spanje, Farbán

De locatie bepaling klopt niet helemaal.
Ik overnacht in Barbadelo. Kan dat zelf niet veranderen. De plaats welke Google aangeeft ligt hier 2,5 km vandaan. Even voor de kennisgeving.

Goede dag vandaag geweest. Als ik wakker wordt zijn de andere twee mannen die ook hier sliepen al op pad.
Er is helemaal niemand te bekennen in de Albergue. Binnen 15 min ben ik ook klaar. Het is een dagelijkse routine geworden. Eerst aankleden, dan tas inpakken, slaapzak opbergen en als laatste tanden poetsen en wassen.
Ik heb nog een banaan die ik als ontbijt opeet. Een paar slokken water en op pad. Ik trek de deur achter mij dicht en ga kijken of ik eerst ergens koffie kan krijgen. Ongeveer 200 meter verderop is er een bar open. Heerlijk! eerst koffie, dan kan ik er tegenaan.

De route gaat door een zelfde soort landschap als gister, alleen de heuvels zijn wat lager. Moet evengoed nog klimmen de eerste kilometers. Het is veel bosachtig terrein daartussen weidse uitzichten. In mijn boek lees ik dat er veel veeteelt is, en inderdaad ik zie veel koeien, tractors, en modderige sporen van boerenbedrijven. De dorpjes zijn wat minder netjes.

Eerst is het nog droog, maar al gauw gaat het weer behoorlijk regenen. Ik kan er niet onderuit en moet de poncho aan. Wel doe ik mijn warme fleece uit en een dun windjack eronder. Zo in de regen bedenk ik dat het eigenlijk net voelt of je zomers in je tent ligt en de regen hoort tikken. Ik kom in het wandelritme met muziek onder de capuchon van de poncho en het voelt best goed.

Het duurt zeker 3 uur voor ik in de bewoonde wereld kom. Als ik het eerste barretje binnenstap zitten er drie bekenden en gaat het groepje vrienden van gister net weg.

Allen hebben ergens anders overnacht.
Wel in het zelfde plaatsje. Het is me opgevallen dat er nu veel meer slaapgelegenheid is overal. En de pellegrino's zijn nog met relatief weinig dus verdeeld het zich steeds meer.
Vandaag in de plaats Sarria kwam er zelfs een auto op mij af om te flyeren voor een alberque.

De stad Sarria is op Santiago na de grootste plaats in Galicië. Ik zie de stad al van uit de verte liggen. Heel veel Albergues kom ik tegen en zelfs een klooster om in te slapen. Maar het is nog vroeg en ik wil nog een stukje door.
Dus loop ik de stad door. Een leuk stukje.

Sarria is een belangrijke plaats voor de Camino. Het is namelijk zo dat vanaf 100 km je jezelf pelgrim mag noemen. Men gaat er van uit dat 100 km een zware opgave kan zijn voor mensen die misschien ziek zijn of slecht ter been of minder tijd hebben. Dus als je vanaf hier start, ongeveer 110 km krijg je ook een Credential/ paspoort. En moet je minimaal 2 stempels per dag verzamelen.

Ik loop nog een klein uurtje verder en stop in Barbadelo. Het is werkelijk niet te geloven maar ik krijg een hele bungalow met 8 bedden twee badkamers en een toilet voor 9 euro.
En net heb ik nog een prima 3 gangen menu genuttigd. Ik moet thuis echt weer op gaan letten. Kan hier ongestraft alles eten maar dat gaat thuis niet echt meer op. Zit nog bij de hout kachel te schrijven en ben echt de enige gast. Ik denk dat ze hier niet kunnen wachten tot het seizoen weer aanbreekt.





  • 05 April 2014 - 03:17

    Margriet Castanai:

    Hoi
    Jij slaapt w.s al.
    Joke ook hoor jij het,nou ik wel
    Enfin jouw maaltijd ziet er heerlijk uit
    Doe je goed al die zintuigen moeten toch aan bod komen.jammer al die regen buien,maar anders zou je die poncho voor niets hebben gekocht en al die tijd moeten mee slepen.
    Zo je ziet aan alles zitten voor en nadelen.en nu val jij niet op kun je rustig dor lopen.
    Het ding staat je goed net een moslima je ogen komen er prima in Uit.
    Zondag komt Jones logeren zal hem je foto,s laten zien.nu alle gekheid op een stokje het is half vier dus moet pitten.
    Liefs Margriet.ben je al aan het aftellen.
    Ciao Bella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Onderweg naar Santiago de Compostella

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 44658

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 19 April 2014

Santiago

Landen bezocht: